Izmenjene okolnosti onlajn nastava i borba sa Covidom zahtevaju reorganizaciju aktivnosti u procesu učenja ali, važno je da u tom procesu ostanemo, osmišljavajući ga na način koji je primeren trenutnoj situaciji.
Upravo, trenutna situacija nalaže da se posvetimo razvijanju kompetencije na koje smo dosad, neopravdano, bili nedovoljno usmereni, a koja je neophodna u konceptu celoživotnog učenja, saglasno potrebama savremenog društva i potrebe stalnog stručnog usavršavanja. Naime, još je Kvintilijan, u prvom veku nove ere, kao ugledni nastavnik i pedagog koji je značajno doprinosio obrazovanju i vaspitanju omladine, smatrao da je razvijanje duhovne radoznalosti i sposobnosti za samostalno učenje glavni zadatak obrazovanja, kazala je Vesna Vuluć profesor SEUŠ.
Da su učenici JU Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole u Baru, ovakav način učenja prihvatili najbolje govori I činjenica da su I nakon završetka nastave nastavili u pravcu samostalog usavršavanja.
Naime, Treća generacija polaznika Škole objektivizma u Crnoj Gori je krajem juna uspješno završila osmonedjeljni online kurs iz oblasti objektivizma, ali i praktične strane filozofije. Kurs isu pohadjali naši bivši I sadašnji učenici : Elma Babačić I Majda Velović, učenice IV-2, Andjela Vuković, učenica III-3, Lejla Šabović I drugi. Kurs je realizovan od strane NVU Mreža za globalne komunikacije čija je, izvršna direktorica Violeta Žudić, takodje bivša učenica a uz pomoć i podršku Ayn Rand Center Europe i Prometheus Foundation .
Polaznice kursa, Majda Velović I Elma Babičić su izjavile “Zadovoljstvo nam je što smo, iskoristila datu priliku i naučila mnogo, ne samo o filozofiji objektivizma, nego i o različitim perspektivama, upoznale ove prijatelje I proširili vidike.
Situacija u kojoj smo se nalazili ,zbog Covida , nama mladima nije bila baš prijatna, društvena izolacija nije u skladu sa našim socijalnim potrebama i izaziva spektar negativnih emocija. Novonastale okolnosti suočile su nas sa potrebom samoobrazovanja, potrebom kojoj je i dosad trebalo da posvećujemo mnogo više pažnje. Škola objektivizma nam je pomogla da smanjimo nivo negativnih emocija, i povećamo samozadovoljstvo zbog ostvarenog napretka i uspešne realizacije završnih aktivnosti na kraju ove školske godine.